Com fer menjar sa als adolecents ?

Durant aquest període en què el cos es transforma, què és el que garanteix als adolescents un bon creixement? Consells nutricionals per al seu benestar i la seva salut.

Esmorzar

Proposa entrepans  o pa amb una mica de mantega, mel o melmelada, làctics, suc de fruites o fruites, pernil, formatge.

Pel que fa als cereals, limita el farcit, la xocolata o la mel.

Si us diu “No tinc temps?” o “No tinc gana”, prepareu els seus entrepans, talleu la fruita a trossos. Esmorzeu junts. Insistiu en que mengi i begui alguna cosa. Només el resultat compta, anant a l’escola amb l’estòmac ple.

Dinar

Indispensable, aquest menjar està elaborat amb verdures, midons, proteïnes (carns, peixos, tofu o ous), un producte lacti, una fruita i aigua.

Està dinant a la cantina? Demana-li el seu menú. De vegades el plat és massa gras, el plat amb salsa massa pesat. Però la cantina continua sent una bona solució, ja sabeu on són els vostres fills i què mengen. L’equilibri alimentari es genera al llarg d’un dia. Compenseu qualsevol “error” al vespre.

Està dinant sol a casa? Prepareu-li un àpat, fins i tot un senzill. En cas contrari, és certament una pizza o un plat industrial escalfat. Tingueu en compte que no són suficients entre tres i quatre euros per garantir un àpat equilibrat. L’entrepà o el menjar ràpid és una solució de tant en tant. És difícil trobar un bon equilibri cada dia.

Berenar

Segons la seva gana, pa i xocolata negra, fruita, làctics. Que mengi en pau, sense veure la televisió.

Sopar

La mateixa composició que la del dinar. Ell o ella no vol menjar? Pot ser que el vostre fill no tingui gana. “Si no vaig a taula, la meva mare sabrà que he menjat molt a les quatre”, diu Laura, de 14 anys. Si aquest comportament continua essent excepcional, accepta que no mengi – o poc – sense fer-la sentir culpable. Si el vostre fill sovint es nega a menjar el sopar i compensa el berenar, expliqueu que a la vostra família mengem a taula.