ESPORT

Aquí trobareu tota la informació per tenir una bona salut física!

Per comença, vaig ha donar-vos raons de fer esport! —›

  • Les persones físicament actives dormen millor que les persones inactives. L’activitat física ajuda a disminuir l’insomni i altres trastorns del son.
  • La pràctica regular d’activitat física redueix el risc de patir malalties cardiovasculars, hipertensió, càncer, i demència, com per exemple l’Alzheimer. També contribueix a mantenir el pes i, per tant, ajuda a evitar el sobrepès.
  • La pràctica regular d’activitat física ajuda a relacionar-se amb els altres. Realitzar activitat física en grup o esports com el bàsquet i el voleibol inculquen valors positius, com ara la constància, la cooperació i l’afany de superació.
  • Practicar exercici ens omple d’energia, evitant que ens sentim massa cansats o sense la vitalitat necessària per gaudir d’una vida sexual plena.

Què podem fer?

En esport, no hi ha secret. La clau és trobar un esport que ens agrada i per això, teniu una gran amplitud de possibilitat. No us agraden els esports on cal córrer molt com el football o el basket? No és greu, n’existeixen molts més: natació, bowling, gimnàstica, tenis… Existeixen més de 150 esports coneguts!

Hi ha esports que ens fan més treballar que d’altres, però podem començar a practicar un esport simple i després continuar amb un esport una mica més actiu. 

Les claus de la vostra salut és dins les vostres mans!

Característiques d’alguns esports:

  • La pràctica d’esports de resistència com la bicicleta o la natació ajudarà a augmentar la capacitat pulmonar, que sobretot ajuda a combatre els problemes d’asma.
  • L’esport ensenya valors educatius.
    El rugbi es presenta sovint pels valors que transmet: amistat, coratge, sinceritat, honor, modèstia, respecte, autocontrol, cortesia … En general, l’esport per als joves és una increïble escola de vida.
  • El futbol és un esport senzill i universal. Més enllà de ser un esport de pilota, és una activitat que treballa la vostra resistència i el vostre cardio mitjançant seqüències de córrer.
  • Segons els investigadors, el footing moderat fins i tot augmenta l’esperança de vida però fer massa footing és tan dolent com no fer exercici.

Els exercicis regulars

Fer exercicis regulars és bé però cal fer els bons exercicis i sovint oblidem finalment de fer-los… És per això que hem creat aquest apartat!

Per començar, trobarem una solució per poder guardar el ritme diari. És molt simple i hi ha 2 opcions: pots posar un post-it a un indret on mires molt sovint o podries també posar un avís en el telèfon… T’ho he dit que era simple. Si no arribes a guardar el ritme diari no és que no hi arribes, és que no hi vols arribar.

Ara que saps com guardar el ritme, parlarem d’exercicis. Podeu fer un d’aquests exercicis per dia, ho podreu escollir segons el vostre nivell o com us sentiu:

Aquí són per als que comencen!

Perfecte per aquests que estan començant i que no saben encara fer flexions.

Aquí és per aquests que tenen un nivell normal

Perfecte per aquests que saben fer flexions però que tenen un cardio difícil o també perfecte pels dies difícils, on ets molt cansat i que no tens ganes de fer massa exercicis.

Aquí teniu uns exercicis perfectes per als habituats!

Fa temps que fas exercicis i et trobes capaç de fer aquests exercicis? Aquests passos son fet per tu!

Aquí teniu uns exercicis més experimentats

Si ets un habituat i que tens temps, pots fer això, et garanteix, amb regularitat, un gran canvi de musculatura positiu i una salut física extrema!
A polit, si no hi arribeu no cal forçar fins a caure mort! Si realment sentiu que no podeu més, podeu fer una pausa fins que us sentiu bé.